Ga naar de inhoud

Designmanagement is gericht op een geïntegreerde samenwerking tussen diverse disciplines, het effectief gebruik van design voor succesvolle innovaties en het realiseren van de organisatie- of ondernemingsdoelstellingen.
Designmanagement coördineert zowel rationele als niet-rationele waardeoordelen en zorgt voor een optimale inzet en benutting van beschikbare kennis met een garantie voor een goede financiële projectbeheersing. Daarom kan designmanagement worden gezien als het planning- en managementproces dat het inzetten en het potentieel van design maximaliseert tot voordeel van de onderneming.

Elke onderneming kan designmanagement toepassen voor succesvolle innovaties. Een groeiend aantal ondernemingen, niet alleen B2C maar ook B2B bedrijven, is overtuigd van de noodzaak van onderdelen van designmanagement zoals de identiteit van de onderneming, het inzicht in klantenwensen, de bedrijfscultuur, het product- en dienstenportfolio, enz.

Op basis van een vragenlijst gaat een expert van Flanders Inshape na hoe jouw bedrijf scoort op het vlak van designmanagement. Na bespreking van het resultaat van de audit kan een vervolgtraject voor jouw bedrijf uitgestippeld worden.