Ga naar de inhoud


Service Design is een ontwerpdiscipline die de designmethodiek inzet om nieuwe, waardevolle diensten te ontwerpen en bestaande diensten te verbeteren. 
Service Design bewijst dat je hogere marges kunt halen en je klantenervaring kunt verbeteren door naar alle interacties tussen klant en organisatie te kijken. Gewoon door na te gaan waar, wanneer en hoe diensten waardevoller kunnen worden gemaakt voor de organisatie en de klanten.

 

Met een Service Design scan wil Flanders Inshape je een beeld geven van hoe je vandaag scoort op het gebied van Service Design.
Op basis van een vragenlijst krijg je inzichten op het vlak van: betrokkenheid van klanten of gebruikers, cocreatie, aandacht voor de omgeving waar diensten geleverd worden, de verschillende interacties met de klant, het verhaal dat je als bedrijf vertelt, enz.
Na het gesprek met de expert van Flanders Inshape ben je heel wat wijzer over hoe je op vandaag diensten ontwikkelt voor jouw klant en hoe het misschien anders en beter kan.

Wil je al eens proeven? In de balk onderaan deze pagina vind je een snelle mini-scan als smaakmaker. De echte Service Design Scan is uiteraard heel wat diepgaander en genuanceerder. Daarvoor contacteer je servicedesign@flandersinshape.be.

Ken je het Service Design Network al? Je kunt gratis lid worden en van de voordelen genieten.

Service design proofed?

Wil je snel weten hoe het met jouw dienstverlening gesteld is? Geef het antwoord op 7 korte vragen, en je weet waar je op de service design ladder staat. Start hier de mini-scan