Ga naar de inhoud

Wat is Service Design?

Service Design is een ontwerpdiscipline die de designmethodiek inzet om nieuwe, waardevolle diensten te ontwerpen en bestaande diensten te optimaliseren. Service design is het proces om ervaringen te verbeteren die plaatsvinden tijdens verschillende interactiepunten op verschillende tijdstippen.

Wat leer je in deze opleiding?

Een Service Design opleiding leert je in een aantal sessies methodieken die je helpen om kansen voor service-innovatie te ontdekken en aan te pakken.

Sessie1: Stakeholderanalyse ► Ken je jouw klanten écht en weet je wat hen bezig houdt?

Sessie 2: Customer Journey Map ► Hoe ervaren je klanten jouw huidig dienstenaanbod?

Sessie 3: Service Blueprinting ► Pas processen en systemen aan om jouw uniek dienstenaanbod waar te maken.

Sessie 4: Business Model Generatie ► Genereer inkomen met jouw nieuwe dienst.

Voor wie?

De opleiding Service Design richt zich naar pure dienstverlenende organisaties en naar bedrijven die, gekoppeld aan hun product(en), ook een dienst hebben ontwikkeld of willen ontwikkelen.

Interactieve sessies – maximum12 deelnemers.

Deelnemers die de volledige opleiding volgen krijgen na afloop een attest van deelname.

Flanders Inshape kan deze opleidingen aanbieden in samenwerking met andere organisaties of meer op maat voor een in-house opleiding in bedrijven. Contacteer ons als je interesse hebt: info@flandersinshape.be

 

NIEUWE INTENSIEVE OPLEIDING SERVICE DESIGN
 

DEEP DIVE INTO SERVICE DESIGN

In een intensieve en praktijkgericht tweedaagse workshop leer je de nieuwste tools voor service design en deep user experience van ervaren docenten, experten in de praktijk van service design.
Data: 23&24 juni 2016 in Kortrijk