Ga naar de inhoud

Wat is observatie?

De twee basispijlers van Human Centred Design zijn observatie en empathie: observatie als middel om inzichten te genereren, empathie voor de gebruiker als ‘attitude’ binnen je bedrijf. Beide pijlers zijn er vooral op gericht om je blik te openen en ruim te houden. Observatie is de meest laagdrempelige methode. Iedereen kan kijken, maar je moet wel willen en kunnen zien.

Wat leer je in deze workshop?

Na een algemene introductie in Human Centred Design, gekaderd in een economische context voor je bedrijf, zoomen we in op de belangrijkste basisattitude rond Human Centred Design, nl. observatie. Dit is de methode bij uitstek om je aanbod beter op je gebruikers af te stemmen. Na de bondige introductie, volgen eenvoudige hands-on oefeningen. Vervolgens passen we de tools toe in je eigen context. Eenvoudige oefeningen worden een plan om zelf aan de slag te gaan.

De gebruikte technieken: stakeholderanalyse, (participatieve) observatie, affiniteitsdiagram maken...

Voor wie?

Interactieve workshops met maximum 12 deelnemers. Elke deelnemer krijgt een attest van deelname.