Ga naar de inhoud

Eenvoud loont

Eenvoud loont

Brandingspecialisten Siegel+Gale hebben als motto: ‘Simple is smart’. Dat is geen toeval. Oprichter Alan Siegel stelde 50 jaar geleden al dat eenvoud altijd het antwoord is. 


'Simplicity pays'
In hun jaarlijkse Global Brand Simplicity Index komen ze telkens weer tot dezelfde conclusie: ‘simplicity pays’. Eenvoud loont. Merken die eenvoud omarmen zijn sterke, succesvolle merken. 
Hoewel er elk jaar iets nieuws te ontdekken valt in hun Index, is er ook een terugkerende vaststelling, namelijk dat eenvoudige merken innovatie koesteren, de juiste mensen aantrekken en een trouwer klantenpubliek opbouwen dat bereid is om iets meer te betalen, waardoor ze op lange termijn hun inkomsten verhogen. 


Eenvoud als strategie
Succesvolle merken zijn eenvoudige merken. De krachtigste merken vind je op het kruispunt tussen duidelijkheid en verrassing. Door eenvoud als kernwaarde op te nemen, trekken ze de juiste mensen aan en behalen ze degelijke bedrijfsresultaten. Je kunt er onmogelijk omheen. Succesvolle merken die van eenvoud een strategie hebben gemaakt, doen het merkelijk beter op de beurs. Veel beter, 214% beter dan de gemiddelde beursindex sinds 2009. 


In deze editie van de Global Brand Simplicity Index wordt er ook volop gekeken naar het gebruik van sociale media en de invloed ervan op merken. In een digitale wereld is het niet evident om eenvoudige merkervaringen voor je klanten te creëren. Cruciale elementen voor succes op dit vlak: leiderschap, weten hoe je blijvend op de klant kunt focussen, selectief zijn in je keuze van initiatieven die de grootste impact op je klanten zullen hebben. Consumenten leven in een wereld van oneindige keuzes. De basis van je hele klantenbeleving moet een simpele, logische oplossing voor de klanten zijn. Als je dat in het DNA van je onderneming kunt inbedden kun je sneller groeien. Merkbeleving is de weg naar trouw aan een merk. Eenvoud brengt je daar sneller.

Wil je weten wie in de top drie van de Global Brand Simplicity Index 2015 staat? Je kent ze natuurlijk: Aldi, Google, Lidl. Simpel.

Bron: http://simplicityindex.com