Ga naar de inhoud

Generation Creatives zet creatieve starters op pad

Generation Creatives zet creatieve starters op pad

Met Generation Creatives geeft Flanders DC samen met tal van partners, o.a. Flanders Inshape, een stevige boost aan de ondernemingszin en de zakelijke competenties van creatief talent in Vlaanderen. Aan de hand van een brede communicatie- en sensibiliseringscampagne worden starters uit mode, film, design, architectuur, muziek, gaming, media, kunsten en andere creatieve sectoren warm gemaakt om voldoende aandacht te hebben voor de zakelijke kant van hun activiteiten.

Het netwerk staat hen bij met raad en daad aan de hand van infosessies doorheen alle provincies in Vlaanderen, een infopunt en zitdagen waar starters individuele afspraken met experts kunnen maken.

Daarnaast brengen we ook alle relevante dienstverleners in een lerend netwerk samen en zorgen ervoor dat hun kennis en begeleiding zo goed mogelijk wordt afgestemd op de noden van creatief Vlaanderen.

Het project is een van de vijf goedgekeurde projecten binnen de oproep naar startersinitiatieven van het Agentschap Ondernemen. Met deze oproep wil de Vlaamse overheid projecten ondersteunen die zich inzetten op mensen die net gestart zijn met een onderneming of jonge ondernemingen.

Partners

Partners in dit project zijn: Boek.Be, C-Mine Crib, Flanders Inshape, Sociaal Fonds voor de Podiumkunsten, t-heater, Poppunt, Vlaams Fonds voor de Letteren, iMinds, TIO3, Cultuurplatform Design, Stad Gent, Stad Antwerpen, SPK, Mediarte, StroomInvest, Instituut voor Beeldende, Audiovisuele en Mediakunst (namens de kunstensteunpunten), CultuurInvest, Kunstenloket/UpWards, Voka en Unizo.

Meer info en inschrijven